אודות

העולם היצירתי מרתק אותי מיום שעמדתי על דעתי:  הייתי ילדה כותבת, נערה משרבטת, אישה צעירה שעבדה כעיתונאית ועורכת ברדיו, בעיתונות ובטלוויזיה.  כתבתי, הסתובבתי, תחקרתי, ערכתי. סיימתי תואר אחד, ניגשתי לשני, חשבתי שאני יודעת משהו. האמת היא שידעתי מעט מאד.  הייתי זקוקה לזמן, למרחב, לשקט נפשי ולהזדמנות לגילוי. אלה הגיעו כשהכרתי את תחום ההתמקדות (פוקוסינג), התמחיתי בו, לימדתי, ובמקביל עבדתי עם עשרות רבות של אנשים שחיפשו את דרכם בחיים.

לפני מספר שנים הוצאתי לאור את איש לומד לעוף, ספר שמתאר את המרחב היצירתי משלב ה-אי ידיעה ועד למימוש והגשמה. מאז הוצאת הספר, התפתחו כיווני  עבודה חדשים, ועימם גם הגישה ללמוד לעוף המציעה חיבור ארצי ופרקטי לתהליכי יצירה, יזמות והגשמה.

יצירתיות היא מרחב שאוהב להשתנות. המשכתי הלאה.
עברתי לעבוד עם יזמים באקסלרטורים שונים במגזר העסקי ובעיקר במגזר החברתי. הכרתי את עולמם של האנשים שמפתחים רעיון וצריכים למצוא דרך להביא אותו לעולם. למדתי שיזמים זקוקים לתמיכה ישירה ומאד ממוקדת, וגיליתי שתמיכה כזו מאפשרת ליזם להתקדם מבלי לאבד את עצמו בדרך. בהמשך עבדתי גם עם ארגונים, בעיקר חברתיים, שמאמינים בדרך ה"גם וגם", ואני עושה זאת היום עם צוות נפלא FOCUSING TEAM העוסק בלווי יצירתי בארגונים.

לפני שנים אחדות אזרתי אומץ להעביר את הידע הלאה. זה לא היה לי פשוט, משום שהרעיון של "גישה משלי" נדמה היה כיומרני ולא תואם את תפיסת עולמי. גם כיום אני מעדיפה לראות בללמוד לעוף דרך שמצטרפת לדרכים אחרות המבקשות לחקור את העולם החדש שבו אנו חיים. עולם מרתק אך לעיתים מבהיל, עולם שבו הכול אפשרי ולפעמים כלום לא קורה. אני מעדיפה לחשוב שאנו מציעים שביל גישה – עוד אפשרות לגשת לדברים, בדרך יצירתית וקשובה לאדם.
כיוון שהפסקתי לעבוד "אחד על אחד" הרגשתי צורך להעביר את הידע הלאה. יש כבר עשרות מלווי תהליך אישי שלמדו לעבוד עם מערכת ההפעלה היצירתית, כל אחד מהם מחזיק עולם עצמאי ורחב מעבר לגישת ללמוד לעוף, כולם חברים לדרך, ואני נהנית להרגיש את האופן שבו הם מזיזים את האוויר בעולם. 
הצעד הבא שלנו הן 
קבוצות עבודה המיועדות לאנשים עסוקים שמחפשים ידע מעשי וחיבור לקהילה. לצד זאת בקרוב יצא לאור ללמוד לעוף  – מדריך מעשי שמטרתו להנגיש את הרעיונות לכל מי שמעוניין לעבוד באופן עצמאי עם תהליכי יצירה.

וברמה האישית, הגשמתי חלום ארוך שנים כאשר רומן ראשון מפרי עטי, לווייתנים שרים בעמק יצא לאור בספטמבר 2017 בהוצאת "עם עובד", התהליך היצירתי היה מפתיע בעוצמתו, והזמין ויתורים וגילויים חדשים. אפשר לקרוא על כך עוד בקרוא וכתוב באתר.  

אני מחכה בסקרנות לבאות ומקווה שניפגש,

רונה

תמונה - רונה שפריר

הצוות

מנהלת הקורסים והפרויקטים ב"ללמוד לעוף". מהנדסת תעשיה וניהול ובעלת תואר שני בייעוץ ארגוני, מוסמכת להתמקדות (פוקוסינג), ומלווה תהליכי יצירה.

עוד על אביטל

avital.motels@gmail.com

רונה שפריר

רונה שפריר

מייסדת, מורה בכירה להתמקדות, (קואורדייטור מורשית מטעם המכון הבינ"ל ניו-יורק), מתמחה בתהליכי פיתוח, יזמות, והנחיית התמקדות בארגונים.

                                                                             

shafrir.rona@gmail.com

מלווה פיתוח יצירתי בעסק לעצמאים מנחה בבית הספר לקונסטלציה מערכתית,בעלת תואר ראשון במנהל עסקים, מוסמכת בהתמקדות.

עוד על גלית

galitherman@outlook.com

מאמנת אישית מוסמכת, מלווה מוסמכת בהתמקדות ומלווה של תהליכים יצירתיים. בעלת תואר ראשון ושני במנהל עסקים.

עוד על אילת 

מלווה מוסמכת של תהליכי התמקדות ויצירה, מנחה בתכנית "נתיבים של אמפתיה" של עמותת "ואהבת", כותבת, מוחקת, מציירת, מצלמת ובוהה.  בעלת תואר ראשון בתיאטרון ומשחק מאוניברסיטת תל אביב.

עוד על נועה