הכשרת מלווי תהליך יצירתי

קורס הכשרת מלווים בגישת "ללמוד לעוף" נפתח אחת לשנה, ומיועד לבעלי רקע בהתמקדות.

הקורס מציע להכיר לעומק את גישת "ללמוד לעוף" – ברמה תיאורטית ומעשית.

הפרקטיקה המשלבת הקשבת עומק לאדם, לרעיונותיו ולאפשרות לממש אותם בעולם

היא פותחה בעשור של עבודה עם יחידים וארגונים, עם יוצרים, יזמים ואנשים המחפשים את דרכם המקצועית,

ומציעה גשר מרתק בין האישי ופנימי – לבין המעשי ויצירתי.

קורס הכשרת מלווים בגישת "ללמוד לעוף"

למי מתאים?

מטפלים או ממקדים בקליניקה שרוצים לשלב את הליווי היצירתי בעבודתם

בוגרי קורסי התמקדות המבקשים ללמוד ליווי יצירתי כדרך עבודה מרכזית

יועצים ארגוניים / מנחים המבקשים להבין את הרעיונות כדי לשלבם בעבודתם

רקע בסיסי בהתמקדות הוא תנאי  להשתתפות. העדפה למוסמכי התמקדות.

מה נלמד?

תיאוריה: הרצאות (כשעה כל הרצאה) שיעסקו בתהליך היצירתי השלם, ובפירוק לכל שלביו. ניגע בשאלות כמו: מהי השראה? מה המשמעות של תשוקה בתהליך יצירתי? מהן הנפילות שכל יוצר ויזם חווה ומדוע הן קורות.. ועוד

פרקטיקה: נלמד שיטות עבודה מסודרות לעבודה בכל שלב של התהליך היצירתי. נבחין בהבדל בין עבודה עם אדם שעדיין לא יודע מה הוא רוצה לעשות, לבין תהליך של אדם שנמצא בעיצומה של התעוררות יצירתית. נבין מהו תהליך הליווי היצירתי: כיצד נוכל ליצור תנועה נכונה בין היבטי העומק של התהליך לבין הצורך בקונקרטיות והגעה לתוצר יצירתי.

במסגרת הפרקטיקה  – כל משתתף יבחר אדם לליווי בתהליך, ויקבל הדרכה מעשית. הדגמות מלאות יערכו בכיתה

תהליך אישי: כל משתתף יבחן את רעיונות הקורס "על עצמו" בנושא שיבחר.

בין הנושאים:

בין הרצוי למצוי: למה תהליכים יצירתיים נתקעים? מה עוזר להם לנוע? 

תשוקה : מדוע היא כל כך מתעתעת? האם אפשר "להוסיף תשוקה" למערכת…? האם תשוקה היא בכלל תנאי ליצירה? 

התחלות יצירתיות וסיומים: כיצד מתחילים ליצור? האם מדובר על "יש מאין"? איך נדע  שתהליך יצירתי הסתיים? מה מאפשר יציאה לאור של רעיון /מיזם? ומה תפקיד המלווה. 

מסעות של איבוד ומציאת דרך: מה יצירתיות יכולה להוסיף לתהליך החיפוש שכל כך הרבה אנשים שותפים לו?

פרקטיקות ותרגילים חדשים : עשרות תרגילים וצורות עבודה עם תהליך יצירתי יוצעו למשתתפים.

הכשרת מלווים

רוצים לשמוע עוד?